Prečo nekupovať výrobky vlastných značiek

0 12

Možno ste sa doteraz nikdy nezamysleli nad tým, akú kvalitu majú výrobky vyrábané pre reťazce pod ich privátnymi značkami. Možno doteraz dokonca ani neviete, že mnohé reťaze si dávajú vyrábať výrobky pod svojími značkami. Ako som totiž zistila, mnoho ľudí ani nevie, že v obchodom sú takéto výrobky. Dôvod je asi ten, že si ľudia všímajú len cenu, a na kvalitu už akosi pozabúdajú. Aj keď niektorí si myslia, že práve výrobky predávané pod vlastnými značkami sú tie najkvalitnejšie, veď ich tak mnohé reťazce aj prezentujú.

Vezmime si napríklad najznámejší z reťazcov, ktorí predáva väčšinu výrobkov práve ich vlastnej značky… Do tohto reťazca nechodím vôbec, bola som tam asi 3x za celý svoj život, a ani tam neplánujem v najbližších rokoch na nákupy chodiť. Odrádza ma už len myšlienka kúpy výrobkov, ktoré ponúkajú, takmer všetko sú len výrobky vyrábané pre nich, pod ich značkou. Ľudí sa snažia prilákať na to, že výrobky sú kvalitné, vyrábané v Nemecku a samozrejme sú za najnižšiu cenu. Keď sa nad tým človek zamyslí, ako môže byť niečo najlacnejšie a zároveň najkvalitnejšie??? Veď to nedáva predsa logiku.

Osobný príklad, ktorý hovorí za všetko ma doviedol k názoru, že nebudem kupovať nič, čo je vyrábané nielen pre hore spomenutý reťazec, ani iné výrobky vlastných značiek iných reťazcov.

Pri návšteve jedného slovenského výrobcu džemov položila učiteľka otázku manžérovi firmy: „Ako je možné, že džemy, ktoré vyrábate pod svojou vlastnou obchodnou značkou sú so 75% obsahom jahôd, a džemy ktoré vyrábate pre reťazec (hore spomenutý) má obsah jahôd až 90%, veď to nie je možné????“

Odpoveď manažéra dáva jasný dôvod, prečo si ja osobne nebudem takéto výrobky nikdy kupovať. Tu je už odpoveď, prečo dávajú do svojho džemu nižší obsah jahôd ako do džemu, ktorý vyrábajú pre daný reťazec: „Nuž pani je to veľmi jednoduché, my na trhu pôsobíme už niekoľko desiatok rokov. Za tie roky sa snažíme, aby naše výrobky boli stále kvalitné a plné tých najlepších a najkvalitnejších druhov ovocia. Náš džem obsahuje síce len 75% jahôd, ale sú to tie najkrajšie a najlepšie kúsky aké nám pestovateľ dodá, zvyšok tvorí jablková zmes a ďalšie hlavne ovocné prísady. Reťazec, ktorý si u nás objednal výrobu jahodového džemu mal len podmieku, že sa musí zmestiť do stanovenej ceny a podiel jahôd chce až 90%, pričom vôbec neuviedli aké majú jahody byť. Takže jahody, ktoré my pri výrobe nášho džemu dávame ako nevhodné sú pre nich tie najlepšie. Im nejde o kvalitu, o tej reč nikdy nebola. To je všetko, čo Vám k tomu môžem povedať“.

Ako som si vypočula túto hlášku v tom momente mi bolo jasné, prečo sú reťazce schopné ísť pri produktoch, ktoré predávajú pod  svojou značkou na nízke ceny, pri ktorých majú stále vysoké zisky. A nám chudákom spotrebiteľom potom povedia v reklame, že naše produkty sú najlacnejšie, ale najkvalitenjšie. Len na úkor čoho ide tá kvalita, nad tým sa treba zamyslieť….

 

 

 

Zanechajte odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.